Andre blogs vi følger

tirsdag den 27. august 2013

Syet buksedragt

Siden i går middag har jeg været optaget af at sy mit første stykke tøj til mig selv.
En buksedragt fra Onion nr 6014.
Vi kørte som sædvanlig til Videbæk og købte stof til det, da de altid har billige metervarer i alle former for stof! Der stod i mønsteret at jeg skulle bruge knap 3 meter til min størrelse, så det købte vi, og jeg endte med at komme af med 78 kr. for stoffet. altså 3 meter!!!
Nå, men da jeg så kom hjem og fik klippet mønsteret ud og lagt det på stoffet, var der altså masser af plads til ja.. hvad ved jeg? Men stoffet blev i hvertfald slet ikke fyldt helt ud, så det er jo bare en win win:)
Nu har jeg så lovet mor at sy et par shorts i det stof også, så det må jeg hellere gå i gang med:)


Normalt er jeg ikke særlig tålmodig, men det har jeg lært at man bliver nødt til at være, når det gælder syning. Det betaler sig i sidste ende, og når tålmodigheden alligevel slipper op (især ved opsprætning) så må mor jo træde til ;)

Nå, men den her buksedragt blev faktisk meget god, bedre end jeg overhovedet havde forestillet mig! Jeg var ret bekymret for at den ville komme til at ligne nattøj, men det gør den bestemt ikke efter min mening:)
Det er helt sikkert ikke den sidste buksedragt jeg har lavet!
Måske man skulle til at sy størstedelen af sit tøj selv?


Her er mit færdige resultat.
Billederne sidder godt nok ikke i skabet, men altså.. Det er jo også buksedragten I skal kigge på:)



 Ja, jeg undskylder for "pølserne", håber I overlever:) Men de er altså IKKE en del af min buksedragt ;)



- Kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar