Andre blogs vi følger

torsdag den 22. august 2013

Drømmefanger?

I dag får jeg besøg af to piger jeg passer en gang i mellem, og vi skal lave drømmefangere i aften!:)
De er selv meget kreative, så det er jo skønt for mig:)
Vi har købt nogle styropor ringe i Stof og Stil, samt nogle fjer i Panduro Hobby.
Resten er noget næsten alle har liggende.

Du skal bruge:

En form for ring (styropor, bambus, pap osv)
Stofrester/gammelt sengetøj
Limpistol/tekstil lim (er ikke helt sikker på at tekstil lim holder her)
Garn
Fjer
Tape
Saks


Jeg fandt faktisk inspiration til det her inde på Stof2000 hjemmeside.

Men..
Du finder noget garn og snor rundt om ringen, som et edderkoppespind, og limer eller taper enderne fast.
Du klipper et tilpas langt stykke garn, som drømmefangeren skal hænge i, og binder den på "toppen" af ringen.
Det samme gør du for "enden" af ringen, til fjerene, her klipper du bare 3-4 stykker garn i forskellige længder, og binder den fast på ringen ved siden af hinanden.
Så finder du noget stof/pudebetræk, som du klipper i strimler.
Snor strimlerne rundt om din ring, du kan med fordel (især hvis der er børn med) lime enderne af strimlerne fast på ringen, inden du snor rundt.
Nu laver du 3-4 buketter (alt efter hvor mange snore du har i "bunden" af din ring) af fjer, med 3-4 fjer i hver buket.
De små buketter taper du sammen med de snore der hænger ned fra din ring, så fjerene hænger med "hovedet" ned ad. Håber ikke det her er noget volapyk:)



Men, nu kan du så pynte din drømmefanger, hvis du har lyst.
Det kan fx være med perler, enten inde i edderkoppespindet eller på selve ringen.

God fornøjelse:))

Der kommer helt sikkert billeder ind af de endelige resultater i aften:) Jeg vil jo ikke begynde, før de er her også.



P.S! Jeg får forhåbentlig en ny symaskine ind ad døren i morgen!:)
Eller ny er den nu ikke, men det er en demomodel, og den ser ret god ud.
Så nu glæder jeg mig bare til at komme i gang med at sy igen:)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar