Andre blogs vi følger

mandag den 23. september 2013

Syet bodycon dress

I dag fik jeg pludselig en idé, eller det vil sige, at idéen har været der længe, men først i dag blev den realiseret:)
Min fabelagtige idé gik ud på at sy en kjole ud fra tøj jeg ejer i forvejen.
Jeg har længe gået og savlet lidt over de her moderne og flotte bodycon kjoler, med lidt høj hals.
Så da jeg i forvejen har en crop top fra asos med denne her lidt høje hals, tog jeg den og så en helt almindelig nederdel fra H&M's basic kollektion.
For mig er de der basic nederdele altså helt uundværlige, og de er nemme at sy, når man har en billig en at gå ud fra. De fås for 20-50 kr. alt efter farve og tilbud.

Nå, men jeg tog de to items og lagde først min trøje dobbelt og lagde den til fold på stoffet.
Satte nåle i med ca. 1. cm sømrum.
Da min trøje er med lange ærmer, foldede jeg bare ærmerne over trøjen og satte nåle i efter syningen.
Da jeg havde sat nåle i med 1 cm sømrum ved trøjen, foldede jeg nederdelen og lagde den til fold på stoffet, og satte nåle i med 1 cm sømrum her også.
Og vupti, så var der et styks kjole mønster:)


Meget nem og enkel at sy, og helt klart ikke den sidste!
Jeg elsker kjoler og nederdele, så det her er bare perfekt:)






- Kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar