Andre blogs vi følger

søndag den 22. september 2013

Inspireret - og grød!!

Ja jeg blev så frygtelig inspireret af min mor den anden dag, hun har lavet den fineste udendørs pynt, og jeg manglede faktisk noget til at pynte udenfor vores hoveddør, og gik derfor på jagt i haven og fandt nogle smukke stykker træ, en flot sten, agern fra en af vores egetræer, og nedfaldsæbler.

er selv meget godt tilfreds :-)

Mors udepynt kan ses her





Vi har ikke mindre end 5 æbletræer i haven, og de giver rigtig godt i år, heldigvis kender jeg en del med babyer, som gerne vil have æblemos, så dagen idag er brugt på at lave æblemos til de små kære, og få det leveret til dem :-) og selvom der er blevet lavet ca. 25-30 liter æblemos, så er der 3 gange så mange æbler tilbage endnu på de træer jeg har taget fra. Så mon ikke det bliver til en portion mere til dem :-)

Jeg skræller æblerne med en æbleskræller som kan købes hos de fleste isenkræmmere til mellem 100 og 150 kr. og den er ALLE pengene værd.
derefter koger jeg æblerne med en lille smule vand i bunden, sukker og vanillesukker efter smag, og blender det når det er kølet af :-) Det er nemt, men tager en del tid når man laver så meget.


- Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar